مقاله

لته آرت و شناخت انواع آن

لته آرت یا همان هنر طراحی بر روی قهوه را میتونیم یکی از جذاب ترین بخش های تهیه قهوه معرفی کرد که خیلی از افراد حتی با دیدن این نقاشی ها و طرح ها عاشق خوردن قهوه شدند. لاته آرت دارای مدل ها و انواع مختلفی می باشد که احتمالاً باید مدل های قلب و رزتا را داخل کافی شاپ ها دیده باشید. ما در اینجا به شما نکات مهم درست کردن این طرح ها را هم با اسپرسوساز و هم با فرنچ پرس توضیح خواهیم داد.

انواع لته آرت

انواع لته آرت

لته آرت Latte art را میشه نقطه تلاقی قهوه و هنر معرفی کرد که در واقع باریستاها را تبدیل به هنرمند میکنه. از آنجایی که خلق یک اثر هنری به زمان و تجربه نیاز دارد پس زمانی که صحبت از لاته آرت میکنیم ما نباید دنبال یک آموزش کاملاً تئوری باشیم.

پس همین الان باید بگم که اگه شما انتظار دارید که تنها با خوندن این مقاله بتونید یک آرت حرفه ای بزنید، اشتباه می کنید. ما فقط اینجا نکته ها و اصول را برای شما معرفی می کنیم تا با استفاده از اونها و بکار بردنشون بتونید کار خودتون رو حرفه ای و دقیق تر انجام بدید.

حالا بریم سراغ شناخت انواع لته آرت که شاید خیلی از اونها را باریستاهای نیمه حرفه ای و آماتور نیز نشناسن و بلد نباشند انجام بدن: قلب (Heart) – روزرتا (Rosertta) – گل لاله (Tulip) – قو (Swan) – چرخش قلب (Heart Swirl) – ستاره (Star) سه بعدی (3D) – چاپ (Prining)

در این بین لته آرت گل لاله و روزرتا معروفترین گزینه می باشند که برای شما آموزششون رو تخصصی برای شما آماده کردیم.

تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای لاته آرت

آموزش لته آرت

میخوام براتون این بخش رو خیلی ساده و عامیانه توضیح بدم که درک لته آرت براتون آسون باشه. کلا لاته آرت از ترکیب دوتا چیز درست میشه؛ اسپرسو و شیر فوم دار (کف دار)

بعد از قهوه شما نیاز به شیر فوم دار دارید که لازمه برای اینکار در ابتدای کار یک شیر پرچرب با کیفیت خریداری کنید که توصیه من به شخصه شیر میهن و دامداران می باشد.

بعد از خرید شیر برای فوم دار کردنش شما به چند روش می تونید عمل کنید، اولین روش اینکه میتونیم با همزن و وسایل داخل آشپزخونه اینکار رو انجام بدیم و روش دوم استفاده از فرنچ پرس ولی روش سوم و حرفه ای ترین کار استفاده از همان دستگاه اسپرسوساز که برای اینکار باید به شکل زیر عمل کنید:

البته بزارید قبلش به طور تیتروار کل تجهیزات مورد نیاز رو بگیم تا قبل از هرچیزی اونها رو جمع آوری کنید: پودر قهوه اسپرسو ، شیر پرچرب، اسپرسوساز، پیچر، فوم زن دستی، فنجون گرد و دهن پهن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *